دانلود كتاب ولايت فقيه امام خميني (ره)

دانلود كتاب ولايت فقيه امام خميني (ره) - رايانه و موبايل

بسياري امام خميني (ره) را ايده پرداز ولايت فقيه مي دانند در حالي كه ايشان در مقام بالاي علمي و فقهي و معرفتي شان، تنها دستورات خداوند متعال و معصومين عليهم السلام را تبيين و به تحرير در آوردند.

به گزارش فرهنگ نيوز: بعد از غيبت امام عصر (عج) اصل ولايت فقيه اجمالا مورد اتفاق همه فقهاي شيعه بود كه در قرون اخير بعضي از فقها به ولايت مطلقه فقيه قائل شدند كه امام خميني (ره) از جمله يكي از آنهاست. ايشان معتقد بودند اقامه ي حكومت الهي بعد از پيامبر و امام معصوم بر عهده ي فقهاست . امام با استناد به متون روايي و ادله ي مستحكم عقلاني، ثابت كرد كه ولايت مطلقه فقيه همان ولايت ائمه است .

 

ايشان موضوع حكومت اسلامي را در سال هاي قبل از 1341 در جواني خويش مطرح كرده بودند و همچنين در سال 1343 در سخراني خود عليه كاپيتالاسيون نيز اشاره ضمني به اين موضوع داشتند.

 

 

امام خميني (ره) بعد از تبعيد به عراق از فرصت پيش آمده استفاده كرده و مباحث مربوط به موضوع ولايت فقيه را در سال چهارم تبعيد شروع كردند. بحث ولايت فقيه در  تاريخ 1 بهمن 1348 تا 20 بهمن 1348 در طي سيزده جلسه در كلاس درس ايشان پيگيري شد.

 

نكته قابل توجه اين است كه حضرت امام اجازه نمي دادند كسي مباحث كلاس درسشان را ضبط كنند . با رسيدن به مبحث ولايت فقيه به شاگردانش دستور دادند كه مباحث كلاس را ضبط نمايند . 

 

فرهنگ نيوز پيشنهاد مي كند مخالفين و متنقدين اين اصل مهم اسلامي، در عوض خواندن نقدهايي كه با انتخاب گزينشي و هدف دار به تخريب اين اصل تبيين شده مي پردازند، حداقل يك بار كتاب ولايت فقيه امام خميني رحمه الله اليه را مطالعه كرده و با اسلام ناب محمدي قياس كنند. 

 

امام علي عليه السلام مي فرمايند: حق را بشناسيد تا اهل حق را بشناسيد

 

 

لينك دانلود كتاب ولايت فقيه امام خميني (ره) - رايانه


لينك دانلود كتاب ولايت فقيه امام خميني (ره) - موبايل

 

ساير پيوست ها

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






اين مطلب درفهرست موضوعات وبسايت-رديف: كتاب و نرم افزار ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 15 خرداد 1393برچسب:, | 10:43 | تهيه وتنظيم مطالب توسط : سیدمحمدباقری | | بازديد :